Henry voor een Donnie
Wetende dat de gemiddelde leeftijd van de bezoeker van het ATLAS Theater boven de 50 ligt, rijst de vraag: ‘Hoe trekken we jongeren naar het theater?’. Aan de toffe programmering (denk aan: Nienke Plas, Henry van Loon en Rundfunk) ligt het niet.
Op eigen initiatief hebben wij ‘Theater voor een Donnie’ voorgesteld. De doelgroep aanspreken op de juiste plek én met de juiste toon. De actie (10 euro voor alle niet-uitverkochte voorstellingen) maakt het een ‘niet te missen kans’. De campagne is te zien via social media advertenties met als target jongeren in Drenthe. Daarnaast zijn er, offline, posters te zien op de scholen.
Dit project is een mooi voorbeeld van dat wij graag actief meedenken. Het theater vroeg zich af hoe jongeren de weg naar de zaal zouden vinden. Want theater vergroot je wereld. Wij gingen ermee aan de slag en stelden deze activatie campagne voor.
Fotografie door Richard Broekhuijzen
Atlas Theater
- activatie campagne
- art-direction fotografie
- poster
- social media